fbpx

Vježbanje olakšava napade vrućine u menopauzi

Vježbanje tokom menopauze, pogotovo ako vas čini vrućim, znojavim i zdravijim, može smanjiti broj i intenzitet valunga, zaključak je studije objavljena u časopisu The Journal of Physiology.

Valunzi su najčešći simptom ženske menopauze. Karakterišu ih osjećaji intenzivne toplote, crvenilo kože izazvano povećanim protokom krvi, znojenjem i smanjenim protokom krvi u mozgu.

Vrući bljesak koji traje 2-3 minuta može da poveća vazodilataciju kože ili površinski protok krvi za oko 80%; i znojenje može biti pet puta više nego obično. Ovo se može uporediti sa promjenama do kojih dolazi nakon 30 minuta umjerenog intenziteta biciklizma, koji teži da podigne osnovnu tjelesnu temperaturu za oko 0,4-0,6 ° C.

Ovo stavlja valunge u kategoriju umjerenih do teških termoregulatornih događaja.

Ono što ih uzrokuje nije u potpunosti shvaćeno, ali su povezani sa povišenim lipidima u krvi i otpornošću na insulin, koji su takođe potencijalni faktori rizika za kardiovaskularne bolesti.

Program vježbi od 16 nedjelja

Foto: Leon Martinez from Pexels

Da bi izmjerili karakteristike valunga i uticaj vježbi, istraživači na čelu sa dr. Helen Jones iz Istraživačkog instituta za nauku o sportu i vježbama na Univerzitetu John Moores u Liverpulu, regrutovali su 21 zdrave simptomatske žene u postmenopauzi.

Jedna grupa od 14 žena sprovela je program vježbanja u teretani 16 nedelja, dok druge nisu učinile nikakve promjene u svojoj dnevnoj rutini.

Učesnici su popunili upitnik o samoprocjeni o učestalosti i intenzitetu njihovih napada vrućine.

Istraživači su takođe procijenili valunge žena stavljajući žene u odijelo vruće vode kako bi izazvale valunge i zabilježile njihove fiziološke reakcije. Među njima je znojenje i protok krvi kroz kožu i mozak, koji se podudaraju sa opisom znojenja, ispiranja i slabosti na upitniku za samoprocjenu o valunzima.

Pročitajte zašto valunzi-nisu-sala

Grupa za vježbanje je radila u teretani na traci za trčanje, biciklu, spravi za veslanje i nordijsko skijanje, Povećali su disanje i protok krvi i znojili su se, ali su i dalje mogli da razgovaraju.

Oni su napredovali od tri 30-minutne sesije sedmično do pet 45-minutnih sesija sedmično.

Značajno smanjenje simptoma

Foto: getty

Nakon 4 mjeseca, tim je ponovo izmjerio broj i težinu valunga koristeći ista mjerenja.

U grupi za vježbanje, kada su se pojavili napadi vrućine, količina znojenja je značajno smanjena. Protok krvi do kože se smanjio za 9% na grudima i 7% na podlakticama. Protok krvi u mozgu je minimiziran. Vrućice su povećale broj otkucaja srca, protok krvi u koži i znojenje, ali su smanjili srednji arterijski pritisak i protok krvi u mozgu.

Nasuprot tome, žene koje su ostale u sjedećem stanju prijavile su vrlo malu razliku u jačini vrućine valunga.

Jedno od ograničenja ove studije bilo je da su učesnici samoprocjenjivali nedjeljnu težinu i da nisu procjenjivali težinu tokom akutnih valova koji su procjenjeni u laboratoriji. Ipak, zabilježeno je smanjenje nedeljne težine, što podržava podatke prikupljene u laboratoriji i teoriju da vježbanje smanjuje težinu valunga u postmenopauzi.

Dr. Jones komentariše:

Prethodne studije su ispitivale samo da li žene u postmenopauzi mogu poboljšati broj i težinu valunga koristeći upitnik koji opisuje simptome. Dali smo direktne dokaze da se fiziološke reakcije tokom napada vrućine mogu poboljšati redovnim vježbama koje vas čine zdravijim.

Nalazi, kažu u timu, sada se mogu koristiti za promovisanje vježbanja kao tretmana u liječenju valunga u menopauzi.

Budući planovi istraživanja uključuju istraživanje uticaja treninga na valunge vezane za rak dojke, koji može biti još ozbiljniji.

Izvor: medicalnewstoday.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.