Vodič za vaginalni iscjedak prema njegovoj boji

Često se postavlja pitanje da li je boja ili konzistencija vaginalnog iscjedka normalna ili je potrebno provjeriti. Vaginalni iscjedak može biti  višebojan, a nekoliko njih ukazuje na zdravo tijelo.

U ovom članku, mi pružamo vodič po boji vaginalnog iscjedka. Saznajte šta boje znače i kada se obratiti ljekaru.

Šta je vaginalni iscjedak?

Vaginalni iscjedak je tekućina koja se izlučuje iz malih žlijezda u vagini i cerviksu. Ova tečnost izlazi iz vagine svaki dan kako bi se uklonile stare ćelije i ostaci, održavajući vaginu i reproduktivni trakt čistim i zdravim.

Količina vaginalnog iscjedka može značajno varirati od osobe do osobe. Boja, konzistencija i količina mogu da se mijenjaju iz dana u dan, u zavisnosti od toga gdje se osoba nalazi u menstrualnom ciklusu:

Dani 1–5. Na početku ciklusa iscjedak je obično crven ili krvav, dok tijelo odbacuje sluznicu materice.
Dani 6–14. Nakon ciklusa, osoba može primjetiti manje vaginalnog iscjedka nego obično. Kako se jaje počinje razvijati i sazrijevati, cervikalna sluz će postati mutna i bijela ili žuta. Može se osjećati ljepljivo.
Dani 14–25. Nekoliko dana prije ovulacije, sluz će biti tanka i klizava, slična konzistenciji bjelanaca. Poslije ovulacije, sluz se vraća na mutno, bijelo ili žuto, i vjerovatno lepljivu.
Dani 25–28. Cervikalna sluz će osvijetliti i biće manje vidljiva, prije nego što dobijete još jedan ciklus.

Crveni

Nijansa crvene može varirati od svijetle do tamne boje rđe. Crveni iscjedak je najčešće rezultat krvarenja tokom ciklusa.

Menstrualno krvarenje se dešava, u prosjeku, svakih 28 dana, iako je normalan raspon između 21 i 35 dana. Ciklus obično traje 3-5 dana.

Svako ko doživi krvarenje između menstruacija treba da posjeti ljekara. Iako postoje mnogi benigni uzroci intermenstrualnog krvarenja, to ponekad može biti znak ozbiljnog stanja.

Svako ko je prošao kroz menopauzu i nije imao ciklus od najmanje godinu dana treba da posjeti ljekara ako iskusi vaginalno krvarenje. Ponekad može biti znak raka endometrija.

Bijeli

Bijela boja može se proširiti i na krem ili svijetlo žutu. Ako osoba nema drugih simptoma, bijeli iscjedak je vjerovatno znak zdravog podmazivanja.

Međutim, ako bijeli iscjedak ima konzistenciju poput svježeg sira ili je popraćen jakim mirisom, može ukazivati na infekciju. Osoba treba da posjeti ljekara.

Bijeli, debeli iscjedak, jakog mirisa obično se povezuje sa gljivičnom infekcijom, koja takođe može uzrokovati svrab ili iritaciju.

Žuto zeleni

Ako pražnjenje ima veoma blagi žuti ton, to možda ne ukazuje na problem. Ovo je naročito vjerovatno ako se boja samo podudara sa promjenom u ishrani ili dodatku ishrani.

Pražnjenje koje je tamnije nijanse žute, žućkasto-zelene ili zelene obično signalizira bakterijsku ili polno prenosivu infekciju. Odmah se obratite ljekaru ako je vaginalni iscjedak gust ili grub, ili ako ima neugodan miris.

Ružičasti

Pražnjenje može biti lagano ili intenzivno ružičasto. Obično sadrži malo krvi.

Ružičasto pražnjenje se najčešće javlja prije ciklusa. Međutim, to takođe može biti znak implantacijskog krvarenja u ranoj trudnoći.

Neke žene nakon ovulacije doživljavaju tačkasto krvarenje, što takođe može izazvati ružičasto pražnjenje.

Ispuštanje može biti ružičasto nakon seksualnog odnosa ako je seks izazvao male suze ili iritacije u vagini ili cerviksu.

Providni

Najčešći vaginalni iscjedak je čist ili bjelkast. Može biti klizav ili imati konzistenciju bjelanaca.

Neka osoba će iskusiti jasnije, klizavije pražnjenje neposredno prije ovulacije, tokom seksualnog uzbuđenja i tokom trudnoće.

Sivi

Sivi vaginalni iscjedak nije zdrav i može biti simptom česte bakterijske infekcije koja se zove bakterijska vaginoza (BV).

BV obično izaziva i druge vaginalne simptome, uključujući:

• svrab
  • iritaciju
  • jak miris
  • crvenilo oko vulve ili vaginalnog otvora

Svako ko ima sivu tečnost treba odmah da posjeti ljekara. Nakon dijagnoze, ljekar će obično prepisati antibiotike za liječenje BV.

Kada da posjetite doktora

Obratite se ljekaru ako vaginalni iscjedak ima neobičan miris ili izgled. Osoba takođe treba da zatraži medicinsku pomoć ako se pojave vaginalni simptomi kao što su:

• svrab
  • bol ili nelagodnost
  • pražnjenje koje je sirkasto
  • krvarenje između ciklusa ili nakon menopauze
  • redovno kravarenje nakon seksa
  • sivo, zeleno ili žuto pražnjenje
  • jak miris
  • osjećaj pečenja tokom mokrenja

Ljekar će obaviti karlični pregled. Možda će takođe morati da uzme uzorak iscjedka za testiranje.

Zapamtiti

U nastavku je rezime uzroka za svaku boju vaginalnog iscjedka:

Crveni:

• početak ili kraj ciklusa
  • cervikalna infekcija
  • cervikalni polip
  • endometrijski ili rak grlića materice

Ružičasti:

• cervikalno krvarenje
  • iritacija u vagini
  • implantacijsko krvarenje

Bijeli:

• zdravo pražnjenje
  • gljivične infekcije

Žuto zeleni:

• seksualno prenosive infekcije, kao što je trihomonijaza

Providni:

• zdravo pražnjenje
  • trudnoće
  • ovulacija
  • hormonska neravnoteža

Sivi:

• BV

Kod većine žena, infekcije ili hormonska neravnoteža su odgovorne za neuobičajene promjene u vaginalnom iscjedku. Ljekovi mogu biti potrebni.

Osoba treba da poseti ljekara ako primjeti nepravilne promjene u vaginalnom iscjedku ili druge simptome koji mogu ukazivati na problem reproduktivnog zdravlja.

4 thoughts on “Vodič za vaginalni iscjedak prema njegovoj boji