Zašto vas boli bešika?

Problemi sa bešikom mogu da izazovu bolove u sredini donjeg stomaka, uključujući i bol tokom mokrenja. Postoji nekoliko različitih uzroka bola u bešici, uključujući infekcije i inflamatorne poremećaje.

Foto: draxe

Mokraćna bešika se nalazi u središtu karlice. Ako osjećate bol u donjem desnom ili lijevom abdomenu, manje je verovatno da će se povezati sa bešikom i umjesto toga može da signalizira bubrežni kamenac.

U ovom članku razmatramo moguće uzroke i liječenje bola u bešici.

Intersticijalni cistitis

Intersticijalni cistitis se naziva i sindrom bolnog mokraćnog mjehura (BPS). Ljekari najčešće dijagnostikuju intersticijalni cistitis kod osoba starijih od 40 godina. Stanje je češće kod žena nego kod muškaraca.

Tipični simptomi intersticijalnog cistitisa uključuju:

• bol mokraćne bešike koji može pratiti osjećaj pritiska
  • bol u karlici
  • bol tokom uriniranja
  • teškoće mokrenja
  • češće mokrenje
  • hitna potrebu za mokrenjem

Kada se prvi put pojavi intersticijalni cistitis, osoba najčešće doživi samo jedan od ovih simptoma. Kako napreduje, može se razviti više simptoma.

To je najčešće dugoročno stanje, što znači da ne postoji lijek. Ljudi mogu iskusiti napade, tokom kojih se njihovi simptomi pogoršavaju nekoliko sati, dana ili nedjelja.

Ljekari ne znaju šta uzrokuje intersticijalni cistitis. Svaka osoba može imati različite okidače ili faktore koji uzrokuju napade. Međutim, neki uobičajeni okidači uključuju:

• vježbanje mišića dna karlice
  • nošenje uske odjeće
  • zatvor
  • seks
  • kafa
  • citrusni sokovi

Obično je moguće upravljati simptomima, a različite metode rade za različite ljude.

Na primjer, neki ljudi imaju koristi od ograničavanja količine tečnosti koju piju, dok se drugi osećaju bolje kada ostanu više hidrirani.

Zdravstveni radnik može da preporuči lijek bez recepta koji će pomoći pojedincu da se izbori sa napadima.

Infekcija urinarnog trakta

Infekcija urinarnog trakta (IUT) je infekcija urinarnog trakta, koja uključuje uretru, bešiku i bubrege. Većina IUT utiče na bešiku, a oni su češći kod žena nego kod muškaraca.

Simptomi IUT uključuju:

• peckavu bol tokom uriniranja
  • češći ili urgentni nagon za mokrenjem, uprkos tome što ima malo urina

Bakterije su odgovorne za IUT, pa će lJekari obično propisati antibiotike da bi ih liječili. Ljekar će dati savjete o odgovarajućim vrstama antibiotika i potrebnoj dužini tretmana.

Takođe postoje načini za liječenje IUT bez antibiotika: rijesite-se-upale-besike-i-mokracnih-kanala-prirodnim-putem/

Američki nacionalni institut za dijabetes i bolesti probavnih i bubrežnih bolesti savjetuje ljude da piju puno vode kako bi ubrzali proces ozdravljenja. Topla podloga na leđima ili abdomenu može pomoći da se ublaži bol nastao od infekcije bešike.

Rak bešike

Većina slučajeva bola mokraćne bešike nije uzrokovana rakom mokraćne bešike, ali je ovo stanje potrebno uzeti u obzir kao potencijalni uzrok.

Prvi znak raka mokraćne bešike je obično krv u urinu. Rijetko se dešava da je ovaj simptom bolan. U svojim ranim fazama, bolest takođe može dovesti do promjena u navikama osobe u toaletu, što može uključivati sljedeće:

• osećate bol ili peckanje dok mokrite
  • češće mokrite
  • imate hitnu potrebu za mokrenjem čak i kada mokraćna bešika nije puna
  • imate problema sa uriniranjem
  • proizvodite slab mlaz urina

Osobe sa naprednijim rakom mokraćne bešike mogu primjetiti i sljedeće simptome:

• ne mogu da uriniraju
  • bol u donjem dijelu leđa
  • gubitak apetita
  • nenamjerno gubljenje težine
  • osjećaj umora ili slabosti
  • otečene noge
  • bol u kostima

Ovi simptomi su slični onima koje uzrokuju druga stanja urinarnog trakta. Svako ko ih doživi treba da traži ljekarsku pomoć.

Mogućnosti liječenja raka mokraćne bešike će zavisiti pre svega od toga koliko je napredan, ali ljekari će takođe morati da razmotre druge faktore, kao što su starost i nivo fizičke spremnosti osobe.

Mogući tretmani uključuju operaciju, hemoterapiju, zračenje i imunoterapiju. U nekim slučajevima, ljekar će preporučiti kombinaciju ovih tretmana.

Kamen u bubregu

Mnogi ljudi sa bubrežnim kamencima nemaju nikakvih simptoma, ali kamenje može ponekad dovesti do bolova u mokraćnoj bešići.

Kameni bubrezi se sastoje od nerastvorenih minerala i soli koji se javljaju u urinu. Počinju kao mali, ali mogu rasti. Kada ostanu unutar bubrega, ne izazivaju nikakve probleme.

U nekim slučajevima putuju do mokraćne bešike kroz uretru i napuštaju tijelo u urinu. Opet, ovo obično ne uzrokuje probleme.

Ponekad, ovo kamenje može da se zaglavi u uretri, koja je cijev koja povezuje bubreg sa bešikom. Kada se to dogodi, blokira protok urina i može biti veoma bolno.

Glavni simptom je bol u leđima i na lijevoj ili desnoj strani koji se može pomjeriti u donji stomak ili prepone. Teži da počne iznenada i dolazi u talasima. Ljudi često opisuju bol kao oštar i grčevit.

Drugi uobičajeni simptomi kamena u bubregu su:

• bol tokom uriniranja
  • češće mokrenje
  • tamni ili crveni urin
  • mučnina i povraćanje

Muškarci sa kamenjem u bubregu takođe mogu da osjećaju bol na vrhu penisa.

Liječenje će zavisiti od vrste kamena, ozbiljnosti blokade i specifičnih simptoma.

Ako su kamenčići mali, ljekar će obično savjetovati pojedinca da sačeka da prođu. Generalno je sigurno čekati između četiri i šest nedjelja da kamen u bubregu sam prođe ako nema infekcije i nema znakova potpune blokade.

Neki ljekovi mogu pomoći kamencima bubrega da prođu kroz urin tako što opuštaju mokraćnu cijev. Tamsulozin je lijek koji ljekari najčešće propisuju u tu svrhu.

Ljekar može preporučiti operaciju ako kamen ne prođe, izaziva nepodnošljiv bol ili utiče na funkciju bubrega.

Tip operacije zavisi od nekoliko faktora. Hirurške metode najčešće uključuju ili mali rez ili nema reza uopšte, što dovodi do minimalnog bola i relativno brzog vremena oporavka.

Zapamtite

Intersticijalni cistitis, IUT, i rak mokraćne bešike mogu da izazovu bol u bešici ili u centru donjeg stomaka. Kamen u bubregu takođe može da izazove bol u donjem lijevom, desnom ili centralnom abdomenu.

Rješenje za nekoga sa bolom u bešici će u velikoj mjeri zavisiti od uzroka problema.

Intersticijalni cistitis je hronično, dugotrajno stanje, što znači da nema lijeka. Međutim, uz pravilnu podršku i promjenu načina života, ljudi obično mogu dobro da upravljaju svojim simptomima.

Ljekar će obično preporučiti antibiotike za lečenje IUT. Pijenje dovoljne količine vode, nosite odjeću koja ne steže i mokrite uvijek pri prvom nagonu. Sve ovo može pomoći u spriječavanju povratka IUT.

Izgledi za osobe sa rakom mokraćne bešike će zavisiti od vrste raka, kao i od toga koliko je napredan. Generalno, što se ranije postavI dijagnoza, to bolje. Iz tog razloga, od vitalnog je značaja da osoba traži medicinski savJet ako ima simptome.

Ljudi koji su imali kamenje u bubregu ponekad ih sprečavaju da se vrate pijući puno vode i smanjujući količinu soli u ishrani. Jedenje više voća i povrća i manje mesa takođe će pomoći.