MENOPAUZA

Faktori koji utiču na dužinu trajanja menopauze

Iako postoji uobičajeni opseg trajanja simptoma menopauze, iskustvo svake žene je jedinstveno. Prelaz često traje oko četiri godine, ali neki simptomi mogu trajati i duže. Ne postoje čvrsta i brza pravila jer menopauza započinje i završava se prema sopstvenom rasporedu.

Koliko dugo traju perimenopauza i menopauza?

Foto: Garsnet

Perimenopauza, koja se ponekad naziva i menopauzalna tranzicija, započinje kada žena počne da doživljava promjene u svom menstrualnom ciklusu (na primjer, duži ili kraći ciklusi), kao i simptome povezane sa padom nivoa estrogena – od kojih su najistaknutije valunge.

Većina žena ulazi u perimenopauzu negdje u 40-ima, sa prosječnom starošću 47 godina. Perimenopauza se završava onda kada žena nije imala menstruaciju 12 uzastopnih mjeseci; ovo se naziva menopauzom.

Foto: irishexaminer

Imajte na umu da se perimenopauza odnosi na vremenski period dok menopauza na određeno vrijeme – jer je ovo uobičajeni izvor konfuzije i nerazumjevanja.

Period nakon menopauze se naziva postmenopauzom. Tokom postmenopauze, žena nema menstrualni ciklus više od godinu dana, mada možda i dalje ima simptome povezane sa nedostatkom estrogena, poput atrofije vagine.

Prosječna dužina perimenopauze iznosi četiri godine, tako da je srednja starost u kojoj žena dostiže menopauzu 51 godina. Međutim, to je, naravno samo prosjek i ne predviđa precizno trajanje vremena za bilo koju pojedinačnu ženu.

Koliko dugo traju simptomi koji su povezani sa menopauzom?

Iako menopauza označava tačku u kojoj žena nije menstruirala 12 mjeseci i više ne ovulira (oslobađajući bilo koje jaje iz svojih jajnika), simptomi menopauze mogu i dalje trajati.

Dva uobičajena simptoma vezana za menopauzu su valunzi i suvoća vagine. Ova dva simptoma se javljaju kao rezultat gubitka estrogena u tijelu, koji se obično proizvodi u jajnicima žene.

Foto: meridienresearch

Većina žena prestaje da ima valunge u roku od pet godina nakon poslednje menstruacije. Međutim, u izvještaju o upravljanju menstrualnim simptomima, primjećeno je u Penn Studiji o starenju jajnika, da više od jedne trećine žena nastavlja da ima umjerene do jake valunge tokom 10 ili više godina. Žene koje su počele da imaju valunge dok su bile u perimenopauzi imale su ih duže, u prosjeku 11,6 godina.

Vaginalna suvoća, peckanje i svrbež se takođe javljaju kao rezultat nedostatka estrogena. Razlika sa ovim simptomom je što on ima tendenciju da se pogoršava kako žene ostare. U stvari, samo između jedne četvrtine i jedne trećine žena u perimenopauzi ili ranoj postmenopauzi doživljava vaginalnu suvoću. Ali kako žene dostižu kasnu postmenopauzu, otprilike polovina prijavljuje pojavljivanje vaginalne suvoće.

Načini za smanjenje stresa u menopauzi

Postoje i drugi simptomi koji mogu početi tokom perimenopauze i potrajati tokom postmenopauze. Oni uključuju:

• Probleme sa spavanjem
  • Promjene raspoloženja poput depresije i anksioznosti
  • Kognitivne promjene poput gubitka memorije
  • Bolove u mišićima i zglobovima

Iako mnoge žene pripisuju ove simptome menopauzi, tajming može biti slučajan. Drugim riječima, teško je znati da li su ovi simptomi zaista zvog nedostatka estrogena u tijelu ili zbog prirodnih procesa koji nastaju zajedno sa starenjem.

Činioci koji utiču na trajanje menopauze i njene simptome

Foto: menopause coach

Kao i pubertet i trudnoća, perimenopauza počinje i završava se u različito vrijeme za svaku ženu. Postoji toliko mnogo faktora koji utiču na vrijeme i iskustvo perimenopauze da će svaka žena može napisati svoju priču. Genetika, stil života, ishrana, stres, opšte zdravstveno stanje i kulturološka perspektiva sve su elementi kada i kako dramatično ćete doživjeti simptome povezane sa menopauzom.

Kao što smo naveli, velika većina žena doživjeće svoju “menopauzu” u trajanju od dvije do deset godina, vjerovatno od sredine četrdesetih do sredine pedesetih godina života.

Ali čak i ako započnete mnogo ranije ili završite kasnije, možda ćete i dalje imati svoju verziju zdrave menopauze. I čak ako nikada ne osjetite valunge ili ih nastavite imati u kasnim 60-ima, u vašem slučaju to može biti „normalno“.

Savjet

Ako vam simptomi povezani sa menopauzom izazivaju anksioznost ili negativno utiču na vaš kvalitet života ili svakodnevno funkcionisanje, razgovarajte o tome sa svojim ljekarom. Postoji veliki broj terapija koje vam mogu pomoći da se nosite sa ovim neprijatnim simptomima, uključujući i hormonske i nehormonske ljekove, kao i alternativne terapije.

Izvor: https://www.verywellhealth.com/how-long-will-menopause-last-2322698